منتديات جامعتنا

وربنا منورين المنتدى يا شباب احلى جامعه فى الدنيا .. بقولكم ايه احنا عايزين نكبر المنتدى ده و يبقى من احسن المنتديات الجامعيه الى موجوده . و دا مش هيتم الا اذا كان فيه اعضاء فعاله كتير
فا لو ليكم مزاج تسجلو ماشى .. ولو مش عايزين بردو ماشى .. و لو مسجلين اصلا يبقى ادخلو باسمكم و الباسورد و لو مش عايزين بردو ماشى .. و لو زهقتو و عايزين تقفلو المنتدى ماشى . بس طبعا لو سجلتو هتبقى حاجه حلوه ليا و ليكم ان شاء الله . بحبكم على فكره

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتديات جامعتنا

وربنا منورين المنتدى يا شباب احلى جامعه فى الدنيا .. بقولكم ايه احنا عايزين نكبر المنتدى ده و يبقى من احسن المنتديات الجامعيه الى موجوده . و دا مش هيتم الا اذا كان فيه اعضاء فعاله كتير
فا لو ليكم مزاج تسجلو ماشى .. ولو مش عايزين بردو ماشى .. و لو مسجلين اصلا يبقى ادخلو باسمكم و الباسورد و لو مش عايزين بردو ماشى .. و لو زهقتو و عايزين تقفلو المنتدى ماشى . بس طبعا لو سجلتو هتبقى حاجه حلوه ليا و ليكم ان شاء الله . بحبكم على فكره

منتديات جامعتنا

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
منتديات جامعتنا

شباب جامعة المنصوره

3 مشترك

الى احمد السقعان (انا حزين جدا و مستاء منك ) ادخل و هتعرف ليه :(

Mohamed EL-Gizawy
    Mohamed EL-Gizawy
    معانا من فتره
    معانا من فتره

ذكر
    بلدك ايه ؟ : Menouf
    كلية ايه : يدوب حتة طالب فى خمسه حقوق
    هواياتك ايه ؟ : متقلب زى موج البحر

الى احمد السقعان (انا حزين جدا و مستاء منك ) ادخل و هتعرف ليه :( Empty الى احمد السقعان (انا حزين جدا و مستاء منك ) ادخل و هتعرف ليه :(

مُساهمة من طرف Mohamed EL-Gizawy الأربعاء يوليو 23 2008, 07:32

انتا بتقول انك انتا اللى كاتب
    ياشعبى يابيبى ياحاطك فى جيبى يابن الحلال

ياشعبى ياشاطر ياجابر خواطر ياساكن مقابر وصابر وعال
    الى اخره Mad Sad
    اما انتا تكون اللى كتب و تقول انها من تأليفك
    يبقا الشاعر العظيم احمد فؤاد نجم على كدا قال ايه ؟ scratch
    لو سمحت احنا كمصريين بنجب ننسب اى عمل لينا حتى لو كنا مش احنا اللى عاملينه
    ناسيين خالص حق المؤلف الاصلى اللى انهضم بسببنا
    اما نحب عمل لحد و نحب نعرضه المفروض نقول دا شعر جميل لفلان مش ننسبه لينا
    انا قابلت قريت كتير لأحمد فؤاد نجم و اعرف عنه كتير و الراجل دا انهضم حقه كتير و اتظلم فى الدنيا كتير هيبقا احنا و الزمن عليه
    فلو سمحت اعرض الشعر و قول اسم صاحبه الحقيقى دا مش عيب دا انتا كدا تعلى فى نظر الكل انما كدا اللى بتعمله دا ممكن يضلل اى حد يكون ميعرفش ان دا من اشعار احمد فؤاد نجم و يصدق انه من تأليفك و ساعتها هتشيل ذنب
    ذنب سرقه حق المؤلف بربط المؤلف بعمله لأن لو انتا بتكتب شعر فعلا كنت عرفت المعل الفكرى بيمثل ايه لصاحبه
    القصيده او القصه بتمثل للمؤلف ابن له يفرح لما الناس تنبسط بيه و تردده و يحس انه مقتول اما حد يسرقه منه و يقوله انتا ملك لزما دا ابنى انا
    اتمنى انى اكون شرحتلك الصوره كويس و اتمنى انك تكون استوعبت كلامى كما اتنمى انك متزعلش منى بس الحق حق

اللهم اوقف نمو امريكا

قولو امين
    ابن المنتدى

ذكر
    كلية ايه : DELTA ACADEMY

الى احمد السقعان (انا حزين جدا و مستاء منك ) ادخل و هتعرف ليه :( Empty رد: الى احمد السقعان (انا حزين جدا و مستاء منك ) ادخل و هتعرف ليه :(

مُساهمة من طرف medo الخميس يوليو 24 2008, 10:06

o
    Mali
    Mali
    ابن المنتدى
    ابن المنتدى

ذكر
    بلدك ايه ؟ : جمهوريتنا
    كلية ايه : التجاره
    هواياتك ايه ؟ : كتيييييييييير

الى احمد السقعان (انا حزين جدا و مستاء منك ) ادخل و هتعرف ليه :( Empty رد: الى احمد السقعان (انا حزين جدا و مستاء منك ) ادخل و هتعرف ليه :(

مُساهمة من طرف Mali السبت يوليو 26 2008, 15:42

مش مسألة انى اعمل موضوع واكلمه فيه يعنى انته شفته حلوف مانا ممكن اقول انا اتجوزت نانسى بس مكنتش تمام فطلقطها حد ليه عندى حاجه لا ابقى قوله على الخاص احسن على الرسايل ولا انا غلطان
    Mohamed EL-Gizawy
    Mohamed EL-Gizawy
    معانا من فتره
    معانا من فتره

ذكر
    بلدك ايه ؟ : Menouf
    كلية ايه : يدوب حتة طالب فى خمسه حقوق
    هواياتك ايه ؟ : متقلب زى موج البحر

مُساهمة من طرف Mohamed EL-Gizawy السبت يوليو 26 2008, 18:52

مالى انتا قريت اللى كاتبه لو كنت قريته وقريت مشاركه احمد السقعان قبل كدا كنت هتفهم قصدى
    عشان انا كل اللى قصدته انه مينساش حق المؤلف الحقيقى و مياكلش حقه فى نسبه العمل ليه
    مثلا يعنى تحب ان حد ياخد ابنك و ينسبه لنفسه ؟ ؟؟؟ ؟
    طبعا لأ دا انتا تاكله
    العمل الادبى ينثل روح الفنان او ابن له
    مين يقدر يسلب الفنان روحه او ابنه ؟
    او انك لو كتبت قصه ولاقتها فجأه واحد بيتكرم بسببها فدامك و انتا عارف انها بتعتك بس هو سرقها و سبقك و سجلها هتعمل ايه ساعتها يا حلو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دا قصدى ما انا ممكن اقول انا اللى رسمت الموناليزا بس فى الاخر اقول لأ يا جماعه دا اللى رسامها ليوناردا دافنشى عشان افهم الكل انى كنت قصدى هزار لا اكثر ولا اقل
    انما مقلش انى رسمتها و اسكت
    ما انا ممكن اقول انا اللى بانى العماره دى و محدش يعرف العماره فيصدق و طبعا بكدا ضاح حق اللى بانيها الفعلى
    و نتسبب فى صدام حضارى محنش قده ...و امريكا تيجى عشان توقف الصدام دا

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة سبتمبر 20 2024, 00:35